Tuesday, April 11, 2017

9. nädal: Kuidas saada häkkeriks?

Kuidas saada häkkeriks (Hacker - HOWTO) - on põnev lugemine koos väga paljude kasulike linkide ja viidetega. Nagu ma aru saan, siis see on üks mitmest internetis leiduvast vanakooli häkkerite alus(tala)tekstidest. Seda lugedes võiks inimene aru saada, kas tal on eeldused ja mõtlemine, et häkkeriks saada, tahtmine häkkeriks saada ning mida võiks enam-vähem osata ja teada, et häkkeriks saada.
Kuid natuke tundub see mulle ka imelik. See mida Eric S. Raymond kirjutab, tundub natuke liiga raamides olevat, et kui need punktid täidad, oled häkker ja korras. Teksti lugedes aga rõhutatakse pidevalt vabadust ja loomingulisust. Samuti tundub see olevat kirjutatud inimestele, kes ei tea IT-maailmast väga midagi. Miks muidu kirjutada, et pead õppima programmeerima. Jah, ka teistes eluvaldkondades tuleb ette "häkkimist", kuid seal vist ei kutsuda seda nii.  Aga eks asi on maitses.
Mulle endale tundub, et vähemalt mu mõttemaailm ühtib sellega, mis Raymondi tekstis kirjutatud on. Mitte et ma ennast häkkeriks peaks, aga tahaks öelda veel seda, Raymondi teksti ideed on ju sellised, mis ongi minuarust normaalsed. 

No comments:

Post a Comment