Thursday, March 2, 2017

3. nädal: uue meedia mõju klassikalisele meediale

Youtube-i mõju massimeediale - youtube on maailma suurim videote edastamise platvorm. Algselt loodi see lihtsalt videote ülse laadimiseks, jagamiseks ja vaatamiseks. Youtube loodi 2005ndal aastal ja sellest on kiiresti kasvanud oma ala liider.

Näiteks saab youtube vaadata kui kohalikku kanalit 89 riigis. Kuna youtube-i kasutab üle 1 miljardi inimese (mis teeb 13.5% maailma rahvastikus) siis arvatavasti mõistsid ka uudistekanalid, et on aeg avada oma youtube kanalid. Samuti on youtube ise hakanud edastama live-ülekandeid sündmustest. Näiteks The real News, Al Jazeera English või Rain TV avasid oma youtbe kanalid ning nii saavad inimesed lisaks traditsioonilisele meedia tabimisele ka nendele kanalitele ligi läbi youtube. Youtube võimaldab ka tavainimesel oma videoid üles laadida ja neid kõigiga jagada. Tal on ka võimalik saada tagasisidet oma tehtu kohta. Väga tihti jõuab ka uudis läbi youtube-i või mõne muu video edastus portaali ringlemasse maaila meediasse kui läbi uudiste ja teleka. Kas ma mitte TV3 uudiseid ei näidanud vahepeal parimaid klippe youtube-ist vms. Ma arvan, et youtube ja teiste videoedastus platvormide mõju massimeediale pigem positiivne kui negatiivne. Inimesed on harjunud teenusega ja kui nad veel saavad läbi oma harjumuspäraste kanalite ligi oma harjumuspärastele uudistepakkujatele ning seda kiiresti ja operatiivselt siis seda parem. ega ilmaasjata enam ei kujutaks elu ette ilma youtube-ita (kas siis peol, sõbral külas või aega surnuks lüües).

No comments:

Post a Comment